måndag 30 januari 2012

Jaha, då har man startat en blogg...

Trodde aldrig jag skulle bli en bloggerska men det är mycket man inte tror. Trodde inte heller att jag skulle bo i ett hundra år gammalt hus med sambo och hund men det hände också.

Under sommaren började vi renovera ovanvåningen lite smått. Framför allt började jag riva ner tapeten som hängde löst och bildade något slags draperi. Alla som har rivit vet hur lätt det är att bara dra och dra och helt plötsligt så har man dragit ner lite mer än vad som var tänkt. Efter att tapeten, eller rättare sagt tapeterna, hade åkt ner så blottade sig en vägg av halm eller vass. Tydligen använde man det som armering för putsen förr i tiden, tillsammans med ståltråd! När väl puts, halm (eller vass) och ståltråd var nere kunde man äntligen se väggen! Det här var alltså i början på sommaren 2011. Efter det stod arbetet still ett tag för att sen ta fart igen under hösten. Det blev en lång höst med många överraskningar (väggar utan reglar, tidningar som tapeter, 18 vääääldigt långa spikar i en balk) och ännu fler facebook-inlägg. Vi blev färdiga (lister räknas väl inte?) i december och nu är det snart dags för nästa projekt - köket! Tänkte att jag ska skona mina facebook-vänner från allt för många renoveringsinlägg och låta dom som vill få följa vårt renoveringsäventyr här istället.

Äntligen hittade jag väggen under lager av tapet, puts,
halm (eller vass) och ståltråd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar