torsdag 2 februari 2012

Dags för nytt kök!

Jaha, då hoppas vi på att snart ha ett "nytt" kök. Har hittat ett begagnat på blocket som ser väldigt bra ut på bild och förhoppningsvis är det lika fräscht i verkligheten. Planen är att köra och titta på det på lördag, är det ok börjar vi direkt att montera ner det och tar med det hem. Det är den lätta delen!

Har man inte besökt oss så är det svårt att veta vad vi har framför oss men jag kan börja med en bild.
Nuvarande köksgolv med markering
för rätt avstånd till dart-tavlan.
Bilden till höger är vårt köksgolv, nästan snudd på retro! ;-) Resten av köket är ännu mer slitet än golvet. De få skåp som finns har sett bättre dagar, tapeterna är missfärgade och fulla med pil-hål (han den jordnära har givetvis satt upp en dart-tavla i köket som en sann ungkarl). Dörr - och fönsterkarmar har tappat färg. Ja, ni förstår säkert hur det ser ut och det är ändå inte det värsta. Det stora problemet är att det inte finns plats för något. Kan bero på att köket har fem dörröppningar så det finns inte så många möjligheter att placera ut varken över - eller underskåp. Inga skåp betyder inga arbetsytor. Så för att sammanfatta; vårt nuvarande kök är gammalt, dåligt planerat, slitet och har inga arbetsytor eller förvaringsmöjligheter. Vad gör man då? Jo, vi flyttar hela köket till rummet sidan om. Lätt gjort, bara dra vatten och avlopp några meter och lite nya elledningar så är det klart ;-) Han den jordnära säger tre veckor, jag säger en vecka (som vanligt).

Med förhoppning att vi har med oss ett kök hem på lördag så började jag tömma garderoben idag. Visst ja, kanske ska berätta att det blivande köket bl.a. fungerat som sovrum och har en inbyggd garderob som måste rivas. Lätt gjort, jag gillar att demolera! Men i alla fall så började jag tömma och hittade en halv garderob! Hur kan en kille som mest går i arbetskläder eller skogsmulle-outfit ha så mycket kläder? Tre slipsar (varav en med Långben på), en kavaj, flera byxor och en hel hög t-shirts! Jag säger att har han inte saknat något av det så kan man väl lika bra slänga allt? Vi får väl se vad han säger.... :-) Imorgon ska jag i alla fall riva garderoben. Blir säkert något som man kan elda med i helgen ;-)

Garderoben innan jag började tömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar