fredag 10 februari 2012

Kaos har trätt in!

Då var vi på gång och huset börjar likna kaos som vanligt! För en vecka sen rev jag garderoben, inga som helst problem...nästan ;-) Är ju lite av en demolitionwoman och gillar verkligen att riva så det var med glatt humör jag började bända och banka i de gamla reglarna. Garderoben visade sig vara mer välbyggd än jag hade väntat mig så det var bara att ta fram sticksågen. Lite nervöst att balansera på en stege med en eldriven såg i handen men alla fingrar sitter kvar. Fick så klart några småsår men det får jag alltid när jag har verktyg i händerna så det är jag van vid. Lyckades inte få ner allt eftersom vi har 2,60 i takhöjd och jag + stegen blev nog bara 2,40. Tur man har en sambo som är lång och ståtlig för han kunde plocka ner regeln i taket utan problem. Som alltid med hundraåringen så väntar överraskningar bakom väggarna. Den här gången visade det sig att garderoben nog stått där ett tag för både väggar och golv hade byggts på. Resultatet är att golvet i garderoben är lägre än resten av rummet och väggen tunnare. Blir till att fylla ut lite....


Borttagen garderob (så långt som korta
jag kunde).

Garderoben innan den mötte mig och kofoten.

Lördagen ägnades åt nedmontering och inköp. Vi hade turen att hitta ett begagnat kök på blocket. Väldigt fräscht, tillräckligt många under - och överskåp, bänkskivor, spis, diskho, kran och fläkt. Enda kruxet var att vi själva behövde montera ner det och att det inte direkt låg i grannbyn. Men än en gång visade det sig hur hjälpsamma familjemedlemmar vi har. Kunde låna ett hästsläp och en make av sambons mamma. Så i stilla mak (får ju bara köra 80 med släp) begav de tre musketörerna sig iväg för att plocka ner vårt blivande kök. Allt flöt på bra, jag menar 2 timmar för att plocka ner ett kök utan att det förvandlas till vedpinnar tycker jag är imponerande. Eftersom vi ändå hade ett släp och lyckades stuva allt så bra så gjorde vi ett stopp på vägen och köpte kyl och frys! Efter ännu mer inköp i veckan, färg och gipsskivor, så har vi snart allt vi behöver. Inte alls likt oss att vara så förberedda men vi kanske börjar lära oss? ;-) Huset är kaos med ett kök, gipsskivor, målarhinkar, spackelhinkar och allt annat men vi är i alla fall på gång. Nu börjar jakten på en snygg tapet.... :-)

Vårt blivande kök! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar