måndag 26 mars 2012

Spis utan fläkt eller fläkt utan spis!

Nu var det ett tag sen jag skrev något. Skulle vilja säga att det är för att vi har jobbat så mycket med köket så jag inte har haft tid att blogga men det hade inte varit riktigt sant. Det har hänt saker så det går framåt men lååångsamt. Alla som har sett Arga snickaren vet hur han går runt med familjen i slutet av programmet och räknar ut hur lång tid det kommer ta att göra allt som är kvar att göras. När han är klar med det kommer den viktigaste frågan -hur många timmar i veckan kan ni lägga på byggandet? Det är där jag och han den jordnära inte varit överens. När jag sa att köket kommer ta en vecka menade jag 40 timmar, inte en vecka i ett sträck. Så nu får jag en del pikar om att "du sa ju en vecka, hehehe". Skitsamma, jag vet vad jag menade och vi har fortfarande inte kommit upp i de 40 timmar jag sa att det kommer ta. Livet kommer helt enkelt i vägen, det vanliga jobbet, trötthet, väntan på att få hjälp med viktiga saker som el tex (känns inte som att vi som amatörer ska pyssla med sånt).

Nu har vi i alla fall målat väggar och tak, inte fått upp de snygga tapeterna än men fönsterkarmen är spacklad, slipad och målad. Vi har även ett nytt (skitsnyggt!) golv och vattenledningar är halvdragna men elen är nästan helt dragen :-) Det bästa är att för att få el till fläkten så var vi tvungna att plocka ner den gamla fläkten så att vi kunde ta den ledningen och dra den vidare in till det nya köket. Resultat? Nu har vi en spis utan fläkt (med risk för puts och småsten i maten) och en fläkt utan spis på andra sidan väggen! :-) Trodde faktiskt att det skulle irritera mig mer än det gör men faktum är att köket är på uppbyggnad utan att vi saknar något. Har kompisar som fått grilla och laga mat i micron i veckor tills köket kommit på plats. Vi är så lyckligt lottade att vi har två halvfunktionerande kök som tillsammans utgör ett fungerande. ;-) Snart kommer den gamla spisen finnas till salu så är den någon som är sugen på "spisen-känd-från-bloggen" så är det bara att höra av sig. :-)

Gammal, fungerande, spis utan fläkt.

Ny fläkt utan inkopplad spis!

1 kommentar:

  1. Hej Renovererskan,
    det vore kul att se det skitsnygga golvet. Du känner inte för att visa upp det på Byggla.se? Om du mailar mig på vendela@byggla.se så kan jag berätta mer! Är du intresserad får du en liten väkomstpresent :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera